Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Bandırma KAEM’de hububat hasadı verimli başladı

Bandırma Koyunculuk Araştırma Enstitüsü Müdürlüğünün bu yıl 5 bin 750

Bandırma Koyunculuk Araştırma Enstitüsü Müdürlüğünün bu yıl 5 bin 750 dekarlık alanda yürüttüğü hububat üretiminde arpa hasadı tamamlandı.

Bandırma Koyunculuk Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, 2026 yılı üretim sezonunda yürüttüğü hububat çalışmalarında hasat dönemine girdi. Kurumun üretim planlaması; toprak yapısı, ekim nöbeti uygulamaları ve işletme ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilirken, toplam 5 bin 750 dekarlık alanda ekim gerçekleştirildi.

Üretim planı kapsamında bin dekarlık bölümde arpa yetiştirildi. Enstitü bünyesindeki hayvanların yem ihtiyacını karşılamak amacıyla ekilen arpalarda hasat tamamlanırken, dekar başına ortalama 662 kilogram verim elde edildi. Elde edilen sonuçların, sezon açısından başarılı bir tablo ortaya koyduğu belirtildi.

Kalan 4 bin 750 dekarlık alanda ise bölgenin iklim ve toprak özelliklerine uygun buğday çeşitlerine yer verildi. Ekimlerde ağırlıklı olarak Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü (TAGEM) araştırma enstitülerince geliştirilen yerli ve milli “Halis” ekmeklik buğday çeşidi kullanıldı.

Henüz yeni başlayan buğday hasadında ilk sonuçların beklentileri karşıladığı belirtilirken, üretimin ilerleyen günlerde de aynı verimlilikle sürmesi bekleniyor. Yetkililer, 2026 sezonunun hem kalite hem de rekolte açısından bereketli geçeceğini öngörüyor.Haber Merkezi