Erdek’te düzenlenen programda, Mustafa Kemal Atatürk’ün ilçeye gelişinin 88’inci yıl dönümü çeşitli etkinliklerle kutlandı.
Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Erdek’e gelişinin 88’inci yıl dönümü dolayısıyla Erdek Limanı’nda anma ve kutlama programı gerçekleştirildi.
24 Haziran 1938 tarihinde Erdek’i ziyaret eden Atatürk, rahatsızlığı nedeniyle karaya çıkamamış ve Savarona Yatı’ndan halkı selamlamıştı. Ardından İstanbul’a dönerek Dolmabahçe Sarayı’na geçen Atatürk’ün sağlık durumu ilerleyen süreçte ağırlaşmış ve başka bir resmi ziyaret gerçekleştiremediği belirtilmişti.
Bu tarihi ziyaretin yıl dönümünde vatandaşlar Erdek Limanı’nda bir araya gelerek Atatürk’ü andı.
Erdek Belediyesi ile Atatürkçü Düşünce Derneği Erdek Şubesi iş birliğiyle düzenlenen program saat 20.00’de saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Daha sonra protokol üyeleri tarafından denize çelenk sunumu gerçekleştirildi.
Program kapsamında Erdek Belediye Başkanı Burhan Karışık ve Atatürkçü Düşünce Derneği Erdek Şubesi Başkanı Ayten Özokan katılımcılara hitap etti.
Konuşmaların ardından Atatürk posterleri ve Türk bayrakları taşıyan tekneler, marşlar eşliğinde kortej oluşturarak limana yanaştı. Temsili gösterilerle devam eden etkinlikte halk oyunları ve ritim gösterileri de sahnelendi.
Yoğun katılımla gerçekleşen program, gerçekleştirilen gösterilerin ardından sona erdi.Haber Merkezi

