Erdek’te son şeklinin önceki belediye başkanı Mimar Hüseyin Sarı zamanında inşa edildiği ve içinde fiskiyeli havuzun da bulunması nedeniyle “Havuzlu Meydan “ olarak anılan meydan, artık “Havuzlu Meydan “ değil. Çünkü artık ne fiskiyesi var, ne de havuzu!..
Önceki yıllarda bir kahvehane ile Bandırmalı Yusuf Arpacı’nın işlettiği bir şarküterinin bulunduğu yerde daha sonra eski belediye Başkanı Hamit Nural zamanında havuzlu bir meydan olarak düzenlenmiş, ondan sonraki yıllarda da bugünkü son şekli eski belediye başkanlarından Mimar Hüseyin Sarı zamanında botonik bahçeyle birlikte yapılandırılmıştı.
Bakımı ihmal edilmesi nedeniyle çınar ağacı gibi gölgesiyle çevreye serinlik veren ağaçların da bulunmaması nedeniyle sıcaklar etkili oluyor. Gölge yapacak sadece kenarda kalan bir çınar ağacının yetersiz kaldığını belirten çevre sakinleri , sadece 5-6 tane palmiye ağaçlarının bulunduğu, ancak bunların da gölge yapmadıkları için çok etkisiz kaldıklarını ifade ederek, meydana acele ,çınar veya akasya gibi gölge yapacak ağaçların konulmasını istiyor…
Öte yandan; sadece ağaç ve çevreye güzellik veren bitki örtüsü değil, birlikte fiskiyeli havuzun da bakımı yapılarak hayata geçirilmesini isteyen vatandaşlar,
belediyenin bir işinin de faydalı işlerin hayata geçirilmesini sağlamak olduğunu söylüyor ve fiskiyeli havuzun acele hayata geçirilmesini istiyorlar.
Öte yandan havuzuyla birlikte şık biçimde yapılan botanik bahçenin de geçen zaman içinde bakımsızlıktan “Botanik bahçe” olmaktan çıktığını belirten Erdekliler, turizmin göz bebeği Erdek’e yakışmadığını, botanik bahçenin de bakımının yapılmasını istiyor. Erdem ÖZCAN

